fbpx

Skupina Subaru, ktorá má korene v leteckom priemysle, považuje bezpečnosť za najdôležitejšiu vlastnosť. Odkedy Subaru predstavilo model Subaru 360 pred viac ako polstoročím, sa zaoberá výrobou automobilov s filozofiou „všestrannej bezpečnosti“ a maximálnym dôrazom na bezpečnostný výkon.

→ Počet smrtelných a vážnych nehôd sa za 10 rokov znížil asi o 50%.

* Vypočítané nezávisle SUBARU na základe údajov z Centra komplexnej analýzy dopravných nehôd (vrátane vážnych zranení)
** Cieľové vozidlá predaná za posledných 5 rokov

OD 1917 – Zaistenie bezpečnosti pre pilotov

Naša DNA bezpečnosti je prevzatá z vývoja lietadiel. Jadrom odborných znalostí spoločnosti Subaru v oblasti vývoja bezpečnosti sú vlastnosti získané pri vývoji lietadiel. Vzhľadom na smrteľné následky havárie, si vývoj lietadla vyžaduje návrhy, ktoré zohľadňujú všetky možné núdzové situácie. Tzn. implementáciu nápadov a protiopatrení v základnej štruktúre lietadla, aby sa zabránilo vzniku nebezpečenstva. Okrem toho, jedným z nenahraditeľných bezpečnostných prvkov menších lietadiel je schopnosť pilota zabezpečiť si nerušený priamy výhľad dookola. Tento prístup k bezpečnosti sa nezmenšil ani po prechode Subaru na výrobu automobilov. Odkedy Subaru uviedlo model 360, všetky naše vozidlá boli vyvinuté s dôrazom na bezpečnostné prvky, počnúc nerušeným výhľadom.

OD ROKU 1960 –  Bezpečnosť pre vodičov

Ideme dopredu

Vývoj karosérie pre bezpečnosť pri kolízii na základe všestrannej bezpečnosti Subaru 360, uvedené na trh v roku 1958, hralo dôležitú úlohu pri rozširovaní popularizácie automobilov v období vysokého ekonomického rozvoja. Od tohto obdobia sa Subaru venovalo vývoju karosérií vozidiel z hľadiska bezpečnosti pri kolíziách na základe princípu všestrannej bezpečnosti – účinného tlmenia nárazov z kolízií do všetkých smerov a ochrany cestujúcich pomocou robustnej konštrukcie kabíny. Na začiatku ešte nebola zdôraznená bezpečnosť ako súčasť hodnoty vozidiel a neexistovali žiadne figuríny pre nárazové skúšky. Vývojový tím Subaru však posunul dopredu nezávislý výskum štruktúry karosérie automobilu a jeho vplyvu na ľudské telo. Subaru prostredníctvom pokusov a omylov presadzovalo predtým špičkové bezpečnostné technológie proti kolíziám.

OD ROKU 1970 – Zabezpečenie bezpečnej jazdy, odbočovania a brzdenia

Vývoj patentovaných technológií na zvýšenie bezpečnosti jazdy Základný výkon automobilu z hľadiska jazdy, zatáčania a brzdenia sa líši v závislosti od konštrukcie vozidla. Významný vplyv má najmä umiestnenie ťažiska a typ hnacieho ústrojenstva. Čím je ťažisko nižšie, tým je zákruta stabilnejšia, zatiaľ čo hnacie ústrojenstvo, ktoré dodáva energiu všetkým kolesám, poskytuje počas jazdy stálu stabilitu. To je perspektíva, ktorá viedla Subaru v roku 1966 k uvedeniu modelu Subaru 1000 – vozidla FWD s horizontálne protiľahlým motorom – a v roku 1972 k modelu 4WD Subaru Leone. Od tej doby Subaru ďalej zdokonaľovalo naše patentované technológie a naďalej sledovalo bezpečné a stabilné jazdné výkony.

V 80. a 90. rokoch – Zabezpečenie bezpečnosti pre vodičov a cestujúcich

Uvádzame na trh našu vlajkovú loď Legacy Pustenie do vývoja systémov podpory riadenia. Náš vlajkový model Legacy uvedený na trh v roku 1989 preukázal spoľahlivý jazdný výkon aj mechanickú odolnosť, keď v januári toho istého roku dosiahol svetový rýchlostný rekord na 100 000 km nepretržitej jazdy. V tomto období začalo Subaru s vývojom systému podpory riadenia pomocou stereokamery. V roku 1999 Subaru uviedlo na trh ADA, Active Driving Assist, ktorý bol predchodcom našej súčasnej technológie EyeSight.

V ROKU 2000 a 2010 – Zaistenie bezpečnosti pre všetkých

Komercializovaný EyeSight. Vybavené vozidlá novou funkciou asistencie jazdy V roku 2008 Subaru komercializovalo našu technológiu EyeSight so stereo kamerami, ktoré neustále sledovali oblasť pred vozidlom, a varovaniami a funkciami prednárazového brzdenia s cieľom zabrániť nehodám alebo zmierniť škody spôsobené nehodami. V roku 2017 predstavilo Subaru aktualizovanú verziu EyeSight, ktorá obsahuje novú funkciu asistenta riadenia. To predlžuje minimálnu rýchlosť, pri ktorej funkcia Eye Keeping Lane Keep Assist pracuje, z 60 km/h na 0 km/h. Pridáva tiež automatické riadenie. ktoré sleduje predchádzajúce vozidlo v rovnakom jazdnom pruhu, spolu s adaptívnym tempomatom, ktorý pomáha vodičom s automatickým riadením akcelerácie, brzdenia a riadenia na rýchlostných cestách, čím výrazne znižuje zaťaženie vodiča. Globálna platforma Subaru, nová platforma uvedená na trh v roku 2016, dramaticky zvyšuje pevnosť karosérie vozidla „optimalizáciou konštrukcie rámu“, „diverzifikáciou ciest prenosu zaťaženia“, „rozšírením použitia vysokopevnostného materiálu“ okrem „vylepšenia karosérie vozidla“. a tuhosť podvozku, “a zvyšuje mieru absorpcie energie v čase nárazu o približne 40% v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi. Počnúc modelom Impreza, ktorý bol uvedený na trh v roku 2016, Subaru v roku 2017 vybavilo túto globálnu platformu Subaru XV a Subaru s ňou plánuje pokračovať v rozširovaní modelov aj v budúcnosti.

DO BUDÚCNOSTI – Práca smerom k dosiahnutiu bezpečnejšej spoločnosti

Prístup Subaru k budúcnosti bezpečnosti Subaru, ktorý prikladá osobitnú dôležitosť ochrane životov, bude pracovať na dosiahnutí cieľa nulových smrteľných dopravných nehôd* v roku 2030. Zámer Subaru nespočíva v tom, aby sa všetko zmenilo automaticky, ale v téme „Rešpektujte, v čom sú ľudia dobrí, a nechajte to, v čom ľudia nie sú dobrí“ do automobilov na bezpečnú prepravu. “ Touto myšlienkou sa Subaru ďalej snaží vyladiť našu technológiu asistencie vodičovi a zvýšiť náš bezpečnostný výkon pri kolízii. Subaru tiež zlepší bezpečnosť a pokoj v duši prostredníctvom „celkovej bezpečnosti“, „technológie umelej inteligencie“ a „spojovacej technológie“.

* Zníženie počtu smrteľných nehôd na nulu, ku ktorým dôjde pri vodičovi alebo spolujazdcovi v automobile Subaru, a počtu smrteľných nehôd medzi chodcami, cyklistami a podobne, ktoré vzniknú pri kolízii s vozidlom Subaru.